Full-service digital agency Worth Systems viert 20-jarig jubileum

Twintig jaar geleden - februari 2002 - richtte Ernout van der Waard tijdens zijn studie Software Engineering aan de keukentafel Worth Internet Systems op, gedreven door passie voor connectiviteit en digital. Worth groeide in de afgelopen twee decennia uit tot een internationaal bureau met drie vestigingen in Nederland, Verenigd Koninkrijk en Zuid-Afrika. Inmiddels met meer dan 100 medewerkers in dienst met verschillende disciplines: van UX-ontwerpers tot ontwikkelaars, scrum masters, testers tot security specialisten.

Image holder

Worth kenmerkt zich door de snelheid en kennis waarmee het samen met de klant hoogwaardige digitale producten naar de markt brengt. Als één van de eerste bureaus in Nederland laten we zien dat er geen traditionele ‘big bang’-aanpak en langdurige transformatieprojecten nodig zijn. Dit kan omdat we nauw samenwerken met klanten en optimaal gebruik maken van technologie en talent, waarbij de klant fungeert als product owner. Op deze manier ontstaat er een agile team met duidelijke business doelstellingen, die snel digitale producten naar de markt kan brengen.

Nieuwe generatie software-bouwer

Vanaf de start was het duidelijk dat de uitdaging voor bedrijven om een goed digitaal product naar de markt te brengen, een sterk gebalanceerd team is. Zelfs grote organisaties lopen tegen het ontbreken van expertise aan in hun teams en het behouden daarvan. Outsourcing van software ontwikkeling is een logisch gevolg, maar heeft niet altijd het gewenste resultaat.

“Vaak zien we dat IT een belemmering is geworden voor organisaties, omdat het veel te complex of log gemaakt is.” aldus Ernout van der Waard, oprichter en CEO van Worth Systems. “Terwijl je juist flexibel wilt zijn. Het moet eenvoudiger, sneller en meer lichtgewicht kunnen. Bij Worth werken onze zelfsturende teams als speedbootjes. Snel, wendbaar en ze hebben alle expertise aan boord om jouw doel te bereiken: Security, design, development en infrastructuur.”

Van idee naar impact

Van het aanpakken van visa-problematiek voor het Ministerie van Buitenlandse Zaken tot content marketing mogelijk maken via koffiemachines voor Costa Coffee of het verminderen van verspilling van verse groenten en fruit voor Europool, we hebben alles in huis om bedrijven te helpen met digitale uitdagingen.

We werken graag samen met grotere organisaties die op zoek zijn naar snelheid en wendbaarheid, maar we zijn er ook voor met scale-ups en het MKB, innovators en duurzame bedrijven. Recent zijn we een samenwerking gestart met BBBLS Energy Saving Greenhouses, een innovatief product voor het besparen van energie in kassen, waarvoor we een oplossing ontwikkelen om de werking en energie-efficiëntie van kassen te optimaliseren.

In een andere recente samenwerking werkt Worth samen met een ervaren team van Carv. aan een intelligent meeting platform, waarmee organisaties efficiënter hybride kunnen werken.

Ernout: “Vanaf de start aan de keukentafel 20 jaar geleden tot nu is samenwerken aan innovatieve ideeën voor mij de rode draad. Ik zie uit naar nog 20 jaar bedrijven verder helpen en ze te laten winnen in de digital league".

Wat is uw situatie?

Laten we contact opnemen en onderzoeken hoe we jouw initiatief succesvoller kunnen maken. Wat beschrijft jouw situatie het beste?